Energiemissie en Anexo helpen organisatie kosten en energie te besparen

Anexo was al langere tijd op zoek naar een partner, waarmee de volgende stap gemaakt kon worden om haar klanten en nieuwe klanten verder te helpen met professioneel energiebeheer en energiemanagement. Want natuurlijk biedt Anexo verschillende tools voor het bieden van inzicht. Maar de toename van diversiteit in de klantenportefeuille eiste ook steeds meer van haar dienstverlening met MijnAnexo, maatwerkrapportages en high end webservices. De markt vroeg om nog meer grip op het beheer van assets, zoals meters en aansluitingen. Zeker voor klanten met veel locaties. Geautomatiseerde factuurcontroles levert veel tijdwinst op en zorgt voor inzicht in je energieverbruik voor energie- en kostenbesparingen.

Met Energiemissie zijn die stappen gemaakt. Het strategisch partnerschap tussen Anexo en Energiemissie loopt dan ook al enkele jaren op rolletjes; al waren er aan het begin uitdagingen om de systemen goed op elkaar aan te sluiten. CEO bij Energiemissie Ron van der Sluis vertelt: “Onze tools voor energiemonitoring bieden wij rechtstreeks aan partijen aan, maar ook via white labels aan bedrijven zoals Anexo. Dat betekent dat er softwarematig veel moet gebeuren om op allerlei verschillende manieren de data met elkaar uit te wisselen. De uitdaging blijft om pluriformiteit te vinden in al die datastromen en gestructureerd in onze platformen te presenteren. Met Anexo bleek dat niet anders, maar de samenwerking is goed en professioneel. Ook daar zitten experts op het gebied van data en software en bij vragen weten wij elkaar makkelijk en snel te vinden. Oplossingen worden soms de dag zelf nog gevonden.”

De monitoringstool van Energiemissie die Anexo aanbiedt bij haar klanten heeft de naam Navi gekregen en is onderdeel van de gehele productreeks van MijnAnexo. Navi associeert met het vinden van de juiste weg naar energiedoelstellingen. Anexo heeft grote ambities met Navi voor potentiële en bestaande klanten. Het aantal meetpunten in Navi zal snel stijgen richting 5.000 voor nog geen 20 organisaties. Dat toont wel de uitdagingen aan van deze bedrijven die een gigantisch meterpark moeten managen en ook nog eens voor duurzaamheidsopgaven staan. De klantenportefeuille van Energiemissie is aanzienlijk met meer dan 2.800 bedrijven / organisaties. Die zijn dus allemaal al vooruitstrevend bezig met energiemanagement.

De strategische samenwerking tussen Energiemissie en Anexo is er een voor lange tijd. Die dienstverlening gaat niet alleen uitbreiden in aantallen klanten en meetpunten, maar ook verder in het optimaliseren. Beide partijen blijven innoveren om elkaar en de markt te helpen met de uitdagingen die de energietransitie met zich meebrengt. Zo zijn er gezamenlijke innovatiesessies om die klantproblemen te signaleren en daarvoor oplossingen te bedenken.  

Het partnerschap met Energiemissie is een uitstekend voorbeeld hoe samenwerking leidt tot toegevoegde waarde aan de eigen bedrijven EN klant en markt.