Verslag van de Ondernemingsraad

Terugblik 2019

De Wet op de Ondernemingsraden (WOR) regelt de medezeggenschap van werknemers in ondernemingen. De ondernemingsraad van N.V. Juva maakte hier het afgelopen jaar ook gebruik van. Binnen N.V. Juva denkt de ondernemingsraad mee met de directie en bij besluitvorming zorgt de ondernemingsraad ervoor dat het belang van zowel werknemers als de onderneming wordt meegewogen.

De ondernemingsraad vergaderde het afgelopen jaar acht keer met de directie. Tijdens deze reguliere bijeenkomsten kwamen onder meer adviesaanvragen, instemmingsaanvragen en de financiële voortgang van de onderneming aan bod. Ter voorbereiding op de overleggen met de directie vergaderde de ondernemingsraad acht keer. In 2019 ontving de ondernemingsraad vier adviesaanvragen van de directie:

  • Voorgenomen besluit aanstelling managementassistent;

  • Voorgenomen besluit tot fusie Westland Kantoorgebouwen B.V. en N.V. Juva;

  • Voorgenomen besluit tot formeel onderbrengen van de receptie bij de afdeling Facilitaire Zaken;

  • Voorgenomen besluit tot structuur aanpassing Anexo B.V.

De ondernemingsraad behandelde het afgelopen jaar ook een aantal instemmingstrajecten. Na constructief overleg met de directie ging de ondernemingsraad akkoord met:

  • Arbojaarplan 2018

  • Tijdelijke benoeming preventiemedewerker

  • Benoeming preventiemedewerker

  • Interne sollicitatieprocedure

De ondernemingsraad behandelde het afgelopen jaar ook een aantal instemmingstrajecten. Na constructief overleg met de directie ging de ondernemingsraad akkoord met:

  • Benoeming tijdelijke preventiemedewerker;

  • Regeling omgaan met melden vermoeden misstand of onregelmatigheid en regeling werktijden;

  • Benoeming definitieve preventiemedewerker;

  • Regeling Inzetbaarheidsprotocol Verzuimreglement en regeling Jubilea.

Samenstelling Ondernemingsraad

De ondernemingsraad heeft in 2019 een wijziging gehad in haar bezetting. Met het vertrek van mevrouw Janssen was een vacature ontstaan binnen de ondernemingsraad. Tijdens de verkiezingen op 27 en 28 november 2017 hebben tien kandidaten zich verkiesbaar gesteld. Aangezien de ondernemingsraad van N.V. Juva zeven plekken kent, staan de drie niet gekozen kandidaten op de reservelijst. De heer Santoso stond in dit geval als eerste op de reservelijst. Na een gesprek met de heer Santoso is afgesproken dat hij de vacature invult totdat de termijn van de huidige zitting verloopt. Dit betekent dat de samenstelling van de ondernemingsraad in 2019 als volgt was.

  • J.G.H. Hannewijk

  • A.V. Sookhlall

  • R. Sonai

  • S. Wolter

  • L. Verschoor

  • N. van der Hout

  • A. Santoso (met ingang van 24 oktober 2019)

  • L. Janssen (gestopt per 1 september 2019)

J.G.H. Hannewijk
A.V. Sookhlall
R. Sonai
S. Wolter
L. Verschoor
N. van der Hout
A. Santoso (met ingang van 24 oktober 2019)
L. Janssen (gestopt per 1 september 2019)

Overleg met de Raad van Commissarissen

De ondernemingsraad ervaart het overleg met de raad van commissarissen als stimulerend en waardevol. Op 22 mei 2019 vergaderden beide raden met elkaar. Er werd teruggeblikt op het werk van de ondernemingsraad, stilgestaan bij de dagelijkse bedrijfsvoering en vooruitgeblikt naar toekomstige ontwikkelingen. Op 19 juni 2019 woonde de ondernemingsraad als toehoorder de Algemene Vergadering van Aandeelhouders bij.

Tot slot

De ondernemingsraad is tevreden over de behaalde resultaten in 2019 en spreekt haar waardering uit voor directie en raad van commissarissen. Een bijzonder woord van dank is er voor alle medewerkers die met hun inzet, betrokkenheid, professionaliteit en betrouwbaarheid een grote bijdrage leveren aan het succes van N.V. Juva.

Poeldijk, 20 mei 2020