Onze medewerkers

Juva is een informele organisatie in een boeiende, veranderende omgeving. Onze medewerkers leveren een belangrijke bijdrage aan het creëren van een leefbare en duurzame samenleving. Dit is ook een belangrijke drijfveer voor hen. Samen werken we elke dag hard aan dat toekomstbeeld en door onze directe betrokkenheid bij onze klanten leveren wij een tastbare en zichtbare bijdrage. Met elkaar maken we het werk leuk en makkelijk.

Opleiding en persoonlijke ontwikkeling is belangrijk omdat het onze medewerkers motiveert en kansen biedt om het beste uit zichzelf te halen. En dat vinden we als bedrijf met een ambitieuze missie erg belangrijk. Juist opgeleid personeel is een voorwaarde om de missie succesvol vorm te geven. De energietransitie waar we ons in bevinden, vraagt een ander soort kennis en kunde. Het gaat over brede samenwerking, kennis kunnen organiseren en delen. We streven dan ook naar een duurzame inzetbaarheid, waarin medewerkers meegroeien met de verschillende ontwikkelingen in de markt.

Om de ontwikkeling van de medewerkers zo goed mogelijk te begeleiden, is goed leiderschap nodig. Persoonlijk leiderschap voor de medewerkers en faciliterend leiderschap van de leidinggevenden en het management. Daar is het afgelopen jaar hard aan gewerkt. Medewerkers krijgen veel verantwoordelijkheid, zodat zij vanuit eigen inzicht kunnen inspelen op de veranderingen. Alleen met initiatiefrijke medewerkers en leidinggevenden die hierin faciliteren, kunnen wij onze ambitieuze missie inzake de energietransitie vorm geven. Ook tijdens de transitie voldoen we aan wet- en regelgeving en hebben we veel aandacht voor de veiligheid van onszelf, elkaar en onze omgeving.

Kerncijfers

Medewerkers FTE

213 FTE

205 FTE

Medewerkers aantal

228 medewerkers

211 medewerkers

Verdeling man/vrouw

182 man / 46 vrouw

169 man / 42 vrouw

Personeelskosten

€ 16,4 miljoen

€ 15,2 miljoen

Opleidingskosten

Ziekteverzuim

Veiligheidsopleidingen

187 opleidingen 99,8% geslaagd

130 opleidingen 98% geslaagd

Professionals in Transitie

Het ontwikkelen van talent is onmisbaar voor de toekomst van ons bedrijf. Professionals in Transitie (PIT) speelt hierin een waardevolle rol. Met dit programma bieden we jonge instromers en starters met enkele jaren werkervaring een tweejarig leerprogramma. Naast vakinhoudelijke kennis richten we ons op ontwikkeling van individuele kwaliteiten. Onder persoonlijke begeleiding van een teamleider werken ze aan het oplossen van vragen binnen onze organisatie, waarbij de eigen ontwikkeling centraal staat. De talenten mogen een zelf op te lossen vraagstuk aandragen.

Met PIT maken we ons bedrijf aantrekkelijker om voor te werken. We bieden de ruimte aan medewerkers die iets willen toevoegen. In onze organisatie zijn de functies breder, kunnen we meer diversiteit in taken bieden en daarmee ook, of juist, de mogelijkheid om zichtbaarder te zijn.

Veiligheid

Risicovolle werkzaamheden horen bij ons vak. Veiligheid gaat daarbij boven alles. Veiligheidstraining van medewerkers is daarom een speerpunt voor Juva. We brengen risico-inzicht, communicatie, leiderschap en samenwerking in de dagelijkse praktijk. Onze medewerkers zijn hiertoe persoonlijk getoetst en gecertificeerd. We beschikken over duidelijke veiligheidsprocedures, van veiligheidsplan tot op medewerkerniveau. Ons veiligheidssysteem brengt alle aspecten bij elkaar en is geaudit. De externe toezichthouder die de audit uitvoerde, heeft ons gecomplimenteerd met de hoogstaande kwaliteit van het systeem. Een steun in de rug voor ons scherpe veiligheidsbeleid.