Aandeelhouders, werkmaatschappijen en deelnemingen

Juva werkt aan een integraal duurzaam energiesysteem dat ons verzorgingsgebied dekt. Daarnaast stellen we ondernemers in staat om hun energiesystemen slim en duurzaam in te zetten door stuurinformatie beschikbaar te maken. Onze werkmaatschappijen Westland Infra Netbeheer, Anexo en Capturam werken allen vanuit deze doelstellingen.

Aandeelhouder

Aantal aandelen

Belang

Gemeente Westland

Gemeente Midden-Delfland

Belang

Westland Infra Netbeheer B.V.

Westland Kantoorgebouwen B.V.

Anexo B.V.

Capturam B.V.

Organisatiestructuur N.V. Juva

Werkmaatschappijen Juva werkgebieden

Onze werkmaatschappijen

Westland Infra Netbeheer is verantwoordelijk voor het transport van gas en elektriciteit in de regio. We leggen netwerken aan en verzorgen het onderhoud en beheer van het elektriciteit- en gasnetwerk in de regio’s Westland, Midden-Delfland en een deel van de Botlek. Daarmee geven we iedereen onder gelijke voorwaarden toegang tot energie.

Anexo is een speler op de vrije markt. We leveren en onderhouden middenspanninginstallaties, meetinrichtingen, allocatiediensten en infrastructuur voor openbare verlichting door heel Nederland. Incidenteel doen we een project in het buitenland, maar Nederland is ons primaire werkveld.

Capturam profileert zich als aanjager in de verduurzaming van energievoorzieningen vooralsnog in de regio’s Westland en Midden-Delfland. Dit doen we onder andere middels deelnemingen en samenwerkingsverbanden.

Uitdagingen

De in 2018 ingevoerde Wet VET beperkt onze speelruimte in de markt. Vooral voor Anexo en Capturam heeft de nieuwe wet een remmende werking op onze mogelijke rol. Tegelijk geeft de energietransitie ons nieuwe kansen om onze leidende rol in de regionale tuinbouw te versterken. We willen ons stevig positioneren als voorloper in duurzame energievoorziening. De eerste stappen hiertoe hebben we gezet. Vanuit het hele land wordt er met grote belangstelling gekeken naar de verbindende rol die wij spelen in de regio waar het gaat om de verduurzaming van energiesystemen.