Aantrekkelijk werkgeverschap maakt het verschil

Binnen de hele sector kampen we met krapte op de arbeidsmarkt. Met name voor de technisch en de technisch uitvoerende functies is dit een hele uitdaging.

Het komt aan op aantrekkelijk werkgeverschap, naast goede voorwaarden ook aantrekkelijk werk, en goede sfeer en ontwikkelmogelijkheden. Bij Juva hebben we vorig jaar al ingezet op brede functies waarin veel afwisseling te vinden is.

De netwerkbedrijven tezamen hebben de handen ineen geslagen om jongeren te stimuleren voor een keuze in de energietechniek.  Onder de noemer Power up the Planet! is een lespakket ontwikkeld en een campagne gestart om vmbo-leerlingen te enthousiasmeren voor het technische vak.

Ook heeft Juva een eigen wervingscampagne ontwikkelt voor de werkmaatschappijen Anexo en Westland Infra. Via lokale radiostations, een adwords campagne en stickers op de bussen, met een persoonlijk tintje, is in de regio aandacht gevraagd voor onze vacatures.

Om goed te landen, hebben we een onboarding programma ontwikkeld. Daarbij worden nieuwe medewerkers in een mooi introductieprogramma wegwijs gemaakt in de organisatie.

Verschillende manieren om Fit te blijven

Door het op afstand werken in coronatijd is het lastiger geweest om het contact te onderhouden en fit te blijven. Vanuit het duurzaam inzetbaarheidsprogramma zijn diverse zaken collectief aangeboden zoals:

• Challenge jouw toekomst app;

• Een spel waarbij elke week een thema werd gepresenteerd met vragen om een stukje awareness te creëren over persoonlijke keuzes op het gebied van gezondheid, ontwikkeling, werkplezier en financiën en duurzaam inzetbaarheid. Uiteraard met een competitief element. Je kon zowel als team als individueel winnen.

• Thema: gezondheid en vitaliteit via intranet

• Tips en adviezen voor thuiswerkers tijdens corona. Hoe maak je van de thuiswerkplek een fijne plek.

• Wandel challenge: de stappers

• Stoppen met roken in stoptober

• De week van de werkstress

Naast dit collectieve aanbod is er ook gebruik gemaakt van het Duurzame Inzetbaarheidsbudget door 261 medewerkers. Met name Beweging & Voeding en de Arbomiddelen voor de thuiswerkplek zijn vaak aangevraagd.

Besteding van persoonlijk budget

Aantal aanvragen